lördag 31 januari 2009

Lördagsmys?

Idag har det varit stora fixardagen eller jaaa....kanske lilla fixardagen då.
Jag har lagat pedalen till min ngt antika symaskin och sytt nya överdrag till barnens docktäcken.
De fick en vit dockvåningssäng i julklapp och det medföljde täcken och kuddar till dockorna men ack vad de var gräsliga!!!!Oranga med ngt vitt blommönster.Inget som föll mig i smaken!

Så hade min favoritaffär Åhlens rea på jultygerna och jag köpte en meter rött tyg med vita prickar på.
Ett sådant där härligt tyg man blir glad av.
En del av det tyget har idag blivit nya överdrag.Fantastiskt vad en meter räcker till mkt!

Jag köpte även en meter av röd vit rutigt tyg.Ett klassiskt tyg och det ska bli vimplar av det.Den vimpeln ska hängas i dotterns rum när det blir färdigt.
Ska hitta grönt och blått tyg till sönerna rum så de också får vimplar till sitt rum.

En tapet har inhandlats till fondväggen idet framtida grabbrummet.Det blev en randig tapet från Åhlens.Det var ju rea och ända sen den tapeten var ny i affären har jag gått och sneglat på den och tänkt att den skulle varit fin i barnrummet.

Även om jag drömmer mig bort till ett hus med trädgård så inreder jag som om vi skulle bo kvar.Men förhoppningsvis så har vi nått vår dröm om ett år eller två.
Sjuksköterskeprogrammet kommer att starta upp i här i våran stad.Sambon ska nog söka in...så jag får jobba kvar ett tag.Men det är väl det man gör i ett förhållande.Ger och tar.Jag har ju pluggat en massa och i ärlighetens namn så är det hans tur nu.OM han skulle komma in.....
Drömma går ju!

Bilder kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar