söndag 25 januari 2009

Nöjd lillkille!

Igår lyckades jag väldigt bra med middagen till Dante.
Han är ngt kräsen och det är långt ifrån allt som han vill äta.Men så är det.Man är inte bara van vid det.Saga och Julian äter väldigt bra och har nästan alltid gjort det.

Det jag gjorde igår var enkla köttbullar på skinkfärs med lök,ströbröd,vitlök,peppar och lite ingefära.Jag rullade det till små köttbullar och la i en ugnsfastform.Sen hällde jag på vatten så de nästan täckte köttbullarna.
Sen kom det där lilla extra.Jag rev rå morot över och satte in i ugnen.När vattnet var borta så var köttbullarna färdiga.De var inte torra eller smaklösa.Utan smakade gott till och med för mig.

Resten av familjen åt också färs men i form av biffar istället och vi hade en massa vitlök i!Jättegott,men vi får nog hålla oss hemma idag.;)

Idag blir det hembakta bullar med lite gott pålägg till middag.Jag gissar att min älskade lillson kommer vara nöjd.Han älskar smörgås!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är!!!

    Tack för alla fina ord ang. awarden, blev nästan generad.... ;-D

    SvaraRadera
  2. De där köttbullarna lät väldigt intressanta, har du ett recept på det?

    Ja, visst kommer Vilgot ha roligt i den pölen - haha!

    Det är verkligen en intressant kurs, man får så mycket inspiration! Jag jobbar med barn och ungdomar med autism och AS (och några andra funktionshinder också för den delen).

    Vårt badrum var bara 5 år gammalt, så det känns lite snopet... (vattenläcka). Men å andra sidan så får vi göra om, man får väl vara glad för det och att försäkringen täcker!

    Ha det så bra!

    SvaraRadera