söndag 25 januari 2009

Mammas tur.Julianfunderingar.

Nu är det mammas tur att bli sjuk.
Ögoninflammation heter den saken som bla mamma fått.
Sen är hon snuvig och hängig med
Men ögonen är riktigt otäcka,nästan som monsterögon tycker Saga.

Dante bestämde sig för at hoppa ner från soffan igår kväll alldeles själv.Mamma släppte han med blicken i ca 3 sekunder och då lyckade han med att vurpa neråt och få en litet blåmärke i pannan.
Mamma blev som vanlig alldeles upprörd men kunde hålla sig lagom lugn.Men hjärtat bankade rejält och ett tag trodde jag att hon skulle börja gråta med.Dante mår prima idag

Jag är en alldeles normal snart sexåring.Jag tycker det är spännande att säga emot mina föräldrar.
Det är också mkt viktigare att titta på tv än att göra ngt mamma eller pappa ber mig om.Ibland har de väldiga krav på mig.

Alltså visst har jag ben och armar som fungerar väldigt bra men MÅSTE JAG verkligen bära in min rena tvätt i MIN gadrob?
Måste jag lägga mina smutsiga kläder i tvätt korgen?
Måste jag verkligen hjälpa till med att duka bordet?
Varför har jag dessa höga krav på mig?
Det är jobbigt at vara snart sex år!
Sen alla frågor!Oj vad jag vill veta exakt allt!Jag behöver en massa faktaböcker nu.
Just nu älskar jag mina böcker om pirater och speciellt mkt älskar kag min bok om Egyptien och hur det var förr i tiden där.Mumier är väldigt spännande,men också rätt läskiga.

Hoppas jag inte drömmer mardrömmar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar