lördag 2 maj 2009

Åh den härliga vår!

Jag har haft finbesök.Min söta systerdotter J på snart 14 bast(hade hon läst att jag skrev 14 bast hade hon säkert tyckt jag var sååååå skämmig eller "OFTA" som hon sa varannan mening:D)har varit här och firat Valborg med oss.
Min söta J är vad hon själv kallar EMO.Ni vet dagens ungdomar krånglar till det så.Nu är det en massa grupper som jag inte alls känner till längre.Som gammal punkare och hårdrockare(jag var alternativ)så tycker jag att de ska lägga ner.

Hon ringde på morgonen den siste april och ville komma på besök och självklart kunde jag bara säga ja.Hennes pappa var rätt nöjd med.Slapp han oroa sig.
Vi tillbringade den siste april med att vara hemma hos papsen och grilla kor(v).

Den första maj tillbringades också hemma hos papsen då vi passade på att ta årets första dopp och sola lite.Det var väldigt varmt och helt vindstilla i hans trädgård.

I dag har det varit kalas för Saga och Julian.Det gick jättebra och vi hade hyrt en gymnastiksal.Mycket praktiskt då det var 19 barn det handlade om och 19 barn här hemma utan trädgård eller annan barnvänlig plats i närheten....nä det var bäst så här.

Varm korv bjöds det på och jag upphör väl aldrig att förvånas!

VARFÖR berättar man inte innan att man är muslim eller vegetarian?Visst jag hade kycklingkorv som jag köpt till mig själv då jag inte äter den andra sorten heller,men den stackars vegetarianen fick nöja sig med korvbröd.
Sur som ett ägg blev han men det kan ju inte hjälpas....och han blev mest sur för jag inte lät honom äta kött???Han ville prova sa.Över min döda kropp tänkte jag men sa bara nej såklart.


Ja nu har vi myskväll med chips och tv terapi.
Mys on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar