söndag 8 februari 2009

Utmanad!










Jag har blivit utmanad * 2 av Kristin med den mysiga bloggen "Åtta små och två stora".

Här kommer mina svar på första utmaningen:




4 av mina favoritprogram på tv:
- Ghost whisper
- CSI
- Supernatural
- Heroes




4 saker som jag gjorde igår:
- Lagade kycklinggryta
- Gick promenad
- Åt godis
- Tittade på överhypade meldoifestivalen(Snälla få bort Petra från det programmet!)




4 saker som jag längtar till:
- Våren
- Jobbet
- Västervik
- Kanarieöarna




4 favorit restauranger:
- Restaurang India i Malmö
- Sushistället på gågatan här hemma(vet inte vad den heter)
- Ikea (Älskar IKEA,inget gourmetmat men trevligt och enkelt)
- Sushistället vid torget här hemma(Vad den nu heter..)




(Jag har ätit hos de som vann sm i Sushi 2007 och det var inte bättre än mina hemrestauranger.......)



4 saker på min önskelista:
- En weekend i underbara Köpenhamn men pengar i fickan och sambon i hand.
- Nytt golv i lägenheten.
- Ny toalett.
- Bättre ekonomi.



4 personer som jag utmanar:
- Yenni (i ett hus på en ö)
- Åsa gillar rosa (http://www.asagrundstrom.blogspot.com/)
- O:s mamma (http://www.annanochpricken.blogspot.com/)
- Skolds (http://www.skolds.blogg.se/)















Nästa utmaning:

Här är reglerna:Gå in i mappen mina bilder.- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.Här är reglerna:Gå in i mappen mina bilder.- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.


Bilden hamnade först och jag vet inte hur jag får hit den just här.


Men det är en bild på min dotter från i somras.Hon är glad och nöjd.En av mina favoritbilder faktiskt och kul att det blev denna.Jag har inte så mkt bilder inlagda på denna datorn än.



Jag utmanar:

- O:s mamma(http://www.annanochpricken.blogspot.com/)

- Yenni

- Smulan

- Annie


Jag är rätt ny i bloggvärlden och vill inte utmana de som redan blivit utmanade så därför utmanar jag inte fler.Hoppas det är ok.










3 kommentarer:

  1. Skulle gjort som dig & inte utmana, så lätt att det blir dubbelt! Jag utmanade dig med men det räcker gott med EN utmaning! Kram

    SvaraRadera
  2. Utmaningen antagen! svar finns i bliggen så klart!

    Ha det bäst!
    Anna och Oscar

    SvaraRadera
  3. Utmaningen antagen och gjord (-:

    SvaraRadera