lördag 28 februari 2009

If I where a boy...


Dagen började....
Morgon kl.08.00
Plats:sängen.
Tillstånd:huvudvärk,son amma trött

OM det vore P skulle jag springa och hämta huvduvärkstabletter och en liter vatten.
Vill ju inte vara utan honom när han väl är hemma.Skynda,skynda,skynda.Men...

NU var det jag så jag ammade sonen färdigt,gick och hämtade tabletter,drack en liter vatten.Sen var jag nästan människa.Drack en kanna kaffe,duschade och åt.Var färdig ca kl 11.30(då hade jag klätt och fixat med alla barnen samtidigt+ allt annat).Då fixade jag dessutom lunch till alla 3 barn.
P skulle "bara" handla det och köra dit och göra det och bara gå på toaletten i timme(jo med en bra bok kan man tydligen sitta där i en evighet).
Sen städade jag upp efter lunchen,la Dante i vagnen där han somnade,såg till att resten av gänget fick ytterkläder och gick på toaletten och kom ut i det vackra underbara vädret.

Hyrde film med barnen,handlade lite och lekte i parken i det underbara vädret!(P var hemma och skulle sätta upp lite wallcover i hallen....det var ju trevligt..när jag kom hem var hela en våda uppsatt wow)

Nä jag e int´ bitter!

Resten av eftermiddagn tillbringades med lillson på armen eller vid bröstet och jag hann vika MASSOR av tvätt,dammsuga,laga mat,diska, plocka undan allt skräp som mystiskt nog hamnar överallt + lite annat.

JUST NU är P i Malmö och ser Perssons pack med min mamma och hennes man+några till.Han blev tiilfrågad om han ville hänga med.Han som träffar så mkt folk annars och kommer ut med jobb och så.Jag satt i tvsoffan med 3 barn,kollade på urkassa melodifestivalen och längtade efter lite vuxet sällskap.De vänninor som skulle kunnat hitta hit idag ligger för närvarande nerbäddade och försöker bli friska efter influensan knackat på dörren.
Kanske hade jag BEHÖVT en kväll ute ÄVEN om det är med min mamma.Det kunde vara mysigt faktiskt...
Speciellt efter denna höst när jag varit så nere och haft svårt att hitta glädjen i ngt förrutom barnen.

Vissa dgr känns det som jag är längst ner i näringskedjan,limmet i mackapären,fogen i kaklet, skiten i botten på mopphinken,kakerlackan i skafferiet,den som nästan får ansöka om tillstånd om att gå på toaletten! m.m. m.m.

Nä Jag e int bitter näääää!

Men vissa dgr känner man sig som skiten under ngns nagel.

1 kommentar:

  1. Ojoj...vad jag känner mig igen i denna beskrivningen...tyvärr får man väl säga :(

    Synd vi inte bor nära, så kunde vi åtminstone umgås och ha kul och vara lite bittre ihop!!

    Kram!!!

    SvaraRadera