måndag 20 april 2009

Mer gåendes än krypandes nu.

Det går framåt.Dante kryper inte inte fullt lika mycket längre utan har går mellan möbler och han vandrar runt mellan vardagsrum och matsalen.Ca 10 steg blir nu var gång och han kan även ändra riktning och stanna och ta upp en sak från golvet ståendes.Det sista har han kunnat rätt länge men nu går han bara vidare istället.
Det är så kul att se och vi blir så glada var gång han går nu.Än så länge är det ju så nytt och spännande.
Annars så tillbringar vi mycket tid utomhus och framför nätet då vi letar radhus.Vi vill helst flytta innan året är slut. Så nu när skattepengarna kommer så ska vi måla om överallt,lägga in nytt golv och göra om gamla köket till sovrum.Jag har en fundering om vi ska göra det gamla skabbiga badrummet till gadrob också.Skulle ju löst lite grann.Det finns ju ett existarande nytt badrum redan.
Sen ska mäklaren få komma hit.Och vi säljer förhoppningsvis lägenheten snabbt.Samtidigt så hittar vi vårt nya boende..i Oxie hade vi tänkt...P jobbar i Oxie och stadsbussen nr 1 går från Oxie och förbi mitt jobb(tar 50 minuter) och vid fint väder går det att cykla med(hur lång tid det tar vet jag inte..).Så det finns bara fördelar.Jag vill så gärna ha den där grästäppan som man kan ha en liten miniträdgård och vad skönt det hade varit med 2 våningar!När man har alla 130 kvm på ett plan så ser man ALLT stök och måste åtgärda det samma dag men när man har två plan kan ju dela upp det lite mer för man ser det ju inte på samma sätt.Jag vet ju hur det var innan när vi bodde i hus;)
Latmasken har talat eller hur!
Samtidigt så har det öppnat flera nya förskolor i den stadsdelen och mycket folk har bytts ut.Innan var nog Oxie känt för att det bodde en hel del konstigt folk därute, men iom nybygget så har det blivit mkt bättre nu.Men samtidigt så är det inte en snobbig stadsdel som ex.Limhamn eller Bunkeflodstrand...(jag vet....ryyys)...och slutligen så är det som att bo lite på landet men ändå nära stan.Det gillar jag nog mest av allt.Allt det gröna och den underbara utemiljön.
Det kommer bli toppen.Sökandet är i gång på allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar