fredag 10 april 2009

Sagt av barn.


Änglar??!♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Lite citat tagna direkt ur sitt sammanhang från igår och idag:


Saga 6 år:

"Jag lyssnar på musiken och sen upptäcker jag att jag gillar den.Bra va?"
(Avd.upptäckarglädje)

"Åhhh!VARFÖR????"(avslutas med stamp i golvet)
(Avd.varförmåste man städa uppeftersig)

"Mamma Mia here wo ga agan.majmaj didididigonanananana..."(tysnad och man ser hur hon funderar ett tag sen fortsätter hon sorglöst sjunga på sitt eget lilla sätt.Aj löv!)
(Avd.hittepåenegentextvatja)

"Åhhh!Då får Julian också göra det!!"
(avd.Syskonkärlek som hamnade snett)

Julian 6 år:

"Då får du inget godis!"
(Avd.Hotameddetvärstaduvet)

"Varför ska jag?"
(Avd.ansvar????)

"Stej de night stej de night wajh dont jo staj de night"
(Avd.gullunge som sjunger bättre engelseka än svenska ibland)

"Då ska DU också gå och lägga dig nu!"
(Avd. Livet är inte rättvisst ibland,men gör mamma irriterad gör det..)

"Åh då får Saga OCKSÅ göra det!!"
(Avd.sykonkärlek som hamnade snett)


Dante 1 år:

"Ah"
(= jag har den!)

"Nänänänä"
(= Nej absolut inte)

"Dä!"
(=WOWWOW EN LASTBIL!!!)

"Hejhejhej"
(=titta på mig jag måste vara världens gulligast.Äh jag slänger in lite flört och vinkar lite med)

"Plingplingpling
(=Jag kommer bli en stor stjärna inom piano/musikvärlden om jag får klinka lite lite)


Livet med barn är allt annat än tråkigt!
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar