torsdag 5 mars 2009

Vårkänslor



Tulpanerna som jag köpte för en vecka sen har visserligen redan vissnat i sin vas men det gör inget.
Det börjar bli vår!
Överallt finns det vita krispiga snödroppar och gula vintergäck som på något sätt lovar värme och sol med sin varma gula härliga färg.Det finns hopp för att det ska bli varmt och skönt och man kan gå i en snygg vit tunika på stranden och känna den ljumma sommarvinden runt om en och livet leker.Mmmmm så härligt.
Och vem vill inte känna på den där första varma vårsolen när man plötsligt står och svettas i sina vinterkläder och får knäppa upp jackan och kan till och med stå och sola en stund och bara njuta av värmen.

Det är då man njuter,laddar batterierna och får hopp.

Förra året vid denna tiden var det kallt,snöigt och isbana ute.Jag var gravid och sjukskriven och gick och väntade på att Dante skulle göra entre i denna värld.Jag hade väldigt mkt sammandragningar och trodde det kunde bli en lite för tidig förlossning.
Tjii fick jag då jag gick NIO dagar över tiden istället.Tur att man inte vet det innan:)

Nu ska jag njuta av Dantes sista tid som bebis;)
Snart är han ju en ETTÅRING.....

1 kommentar:

  1. Ja nu börjar man bli lite nostalgisk ;) Jag fick ju också gå 9 lååååånga dagar över tiden, men det var väl värt det, eller hur!!

    Forresten, bondgårdskläderna säljs på Lindex!

    SvaraRadera